Trinamiek biedt veel mogelijkheden om je als leerkracht verder te ontwikkelen. Eén van deze mogelijkheden is het intern mobiliseren. Trinamieker en ervaringsdeskundige Joëlle van Bezooijen werkt momenteel drie dagen per week als vaste leerkracht bij de Jan Bunnikschool en neemt één dag per week deel aan de bestuurspool, waardoor zij op verschillende Trinamiekscholen ingezet wordt. Vandaag vertelt ze over de kansen die ze krijgt en de ontwikkelingen die ze doormaakt, mede dankzij interne mobiliteitsmogelijkheden.
Niet uitgeleerd
Na het afronden van haar pabo-opleiding was Joëlle nog niet uitgeleerd en ontwikkeld. In 2017 ging ze door voor haar master en sloot zich intussen aan bij de invalpool van Transvita, waardoor ze op meerdere scholen binnen verschillende stichtingen kon invallen. “Ik wilde doorstuderen maar ook in het onderwijs blijven. Naast mijn studie viel ik twee tot drie keer per maand in op een school. Dat vond ik super leuk en hielp me om ervaring op te doen van de onder- tot bovenbouw.”
De keuze is reuze
“Nadat ik mijn master had afgerond, ben ik gaan nadenken over wat ik nu eigenlijk wilde gaan doen, een baan zoeken die bij mijn master past of toch lesgeven op basisscholen. Ik koos voor het laatste en meldde me aan voor de speeddatesessie van Trinamiek. Ik kende Trinamiek al van invalklussen bij de invalpool. Ik kwam daardoor in contact met directeuren van Trinamiekscholen en solliciteerde vervolgens naar een functie als leerkracht bij Trinamiek. Ik werd aangenomen als bestuurspooler voor drie dagen per week waardoor ik kon rouleren op scholen binnen Trinamiek. Trinamiek was erg betrokken en nam contact met mij op als ze een passend aanbod voor mij hadden, vervolgens kon ik dan op gesprek gaan bij de betreffende school.”
"Inmiddels heb ik met vrijwel alle scholen binnen Trinamiek wel kennis gemaakt en met meerdere groepen. Dit is leuk, want je breidt je contacten uit, kent ook overal wel collega’s en je doet ervaring en ideeën op."
Overal even spieken
“Vanuit Trinamiek kreeg ik een aanbod op Kindcentrum WIJ, waar ik drie dagen werkte. Daarnaast werkte ik ook nog een dag op de Jan Bunnikschool in de bestuurspool. Inmiddels heb ik met vrijwel alle scholen binnen Trinamiek wel kennis gemaakt en met meerdere groepen; ik ben inzetbaar in groep 1 tot en met 8. Dit is leuk, want je breidt je contacten uit, kent ook overal wel collega’s en je doet ervaring en ideeën op. Je kunt als het ware overal even spieken. Dit was ook dé kans om te ontdekken wat bij mij past.”
Op mijn plek
Inmiddels werkt Joëlle drie dagen per week als vaste leerkracht op de Jan Bunnikschool en neemt daarnaast nog een dag per week deel aan de bestuurspool. “Ik vind het echt leuk om op andere scholen te werken, maar hier heb ik inmiddels wel echt mijn plek gevonden.”
Aanrader voor startende leerkrachten
Volgens Joëlle is een invalpool een echte aanrader voor startende leerkrachten. “Tijdens de pabo maak je kennis met maar enkele scholen. Via de invalpool kun je er goed achter komen wat bij je past, wat niet en welke groepen je leuk vindt. Dat is lekker afstrepen!”
Trinamiek kan mensen ook inzetten als talentpooler. Als talentpooler kun je vanuit een (vaste) aanstelling bij Trinamiek ook ingezet worden op scholen van andere besturen aangesloten bij Transvita. Voor meer informatie zie de website van Transvita. Een bestuurspooler heeft ook een (vaste) aanstelling bij Trinamiek en wordt alleen bij Trinamiek scholen ingezet.
Werkmomentje uitgelicht!
“Vanuit Trinamiek kreeg ik een aanbod op Kindcentrum WIJ, waar ik drie dagen werkte. Daarnaast werkte ik ook nog een dag op de Jan Bunnikschool in de bestuurspool. Inmiddels heb ik met vrijwel alle scholen binnen Trinamiek wel kennis gemaakt en met meerdere groepen; ik ben inzetbaar in groep 1 tot en met 8. Dit is leuk, want je breidt je contacten uit, kent ook overal wel collega’s en je doet ervaring en ideeën op. Je kunt als het ware overal even spieken. Dit was ook dé kans om te ontdekken wat bij mij past.”